Disse 3 high-end streetwear brands skal du kende i 2018

Streetwear

Hvis du har spekuleret på, hvilke high-end streetwear brands du skal opgradere dit klædeskab med, kan du her få et overblik over de fedeste brands, som du skal holde øje med i 2018. I artiklen får du svar på, hvilke 3 tøjbrands der gjorde det fremragende i 2017 og hvorfor du skal kende dem.

STONE ISLAND

Stone Island er kendt for at producere tøj af det højeste kvalitet og blev grundlagt af Massimo Osti i 1982. Visionen var at skabe et brand, som gjorde sit absolut yderste i at kombinere materialer af topkvalitet med innovativ design og funktionalitet. Selvom han desværre gik bort i 2005, har Stone Island stadig formået at skabe succes år efter år ved at fortsætte med Massimo’s vision.

I Danmark kan du købe Stone Island i få udvalgte butikker som fx Støy og Dr. Adams. For et overblik over alle Stone Island forhandlere i Danmark kan du altid læse mere på theswish.dk.

Stone Islands’ Tech Wear (funktionelt tøj) vil altid have en betydningsfuld plads i fashion branchen og det er imponerende at se, hvordan Stone Island dominerede denne kategori i 2017. Deres innovative designtilgang kom sidste år tydelig til udtryk ved at anvende “frost-touch” og farveændrende trøjer. 2018 bliver derfor helt sikkert en succes igen, hvilket kan ses i deres løbende samarbejde til Supreme, som gang på gang bliver udsolgt på få minutter, åbning af ny flagship store i Los Angeles og planer om at åbne en flagship store i Tokyo.

BALENCIAGA

Balenciaga var et meget svært brand at overse i 2017, da samtlige artister i musikbranchen på et eller andet tidspunkt blev spottet i Balenciagas mest mærkværdige tøjstykker. Der er bl.a. tale om deres IKEA look-alike shopping poser, Speed Trainers sock sneakers og ikke mindst deres berømte Triple-S sneaker.

Vi er kun i første kvartal af 2018 og gang på gang når de udgiver nye farvevarianter af deres berømte Triple S sneaker, er de blevet udsolgt på ingen tid. I 2018 vil de bl.a. fokusere på en ny tøjlinje til børn og unge. Balenciaga ses ikke alt for ofte i det danske gadebillede, da brandet ikke forhandles i særlig mange butikker i Danmark.

OFF-WHITE

Bag Off-White™ dominerende 2017 står designeren Virgil Abloh. Nogle af de mest mærkværdige øjeblikke for Off-White i 2017 har uden tvivl været samarbejdet med Moncler, KITH, Levi’s og sidst men ikke mindst Nike.

Off-White fortsætter succesen i 2018 med endnu en ny kollektion af “The Ten”. “The Ten” samarbejdet med Nike bestod af 10 forskellige par sneakers, som blev udgivet i et meget begrænset parti. Derudover vil Off-White også bevæge sig ind i interiør branchen i deres første samarbejde med IKEA.

Du kan altid læse mere om Off-White eller andre high-end streetwear brands på theswish.dk.