Herremode på nettet storhitter

Danske mænd handler tøj og mode på nettet som aldrig før, og den positive udvikling formodes at fortsætte i mange år endnu. Selvom kvinder stadig er mest flittige med at bruge penge på tøj nettet, så er mænd også godt med.

Der er stort ingen grænser for, hvilke produkter og ydelser der bliver handlet på nettet i dag. Det gælder alt fra rejser og oplevelser til køkkenudstyr og elektronik. Ydermere er herremode en af de poster, der er stor efterspørgsel på inden for e-handel.

Mænd viser stor loyalitet over for deres foretrukne brand og forhandler

Det er en realitet, at mænd generelt viser stor loyalitet over for deres foretrukne brand og forhandler. Den mandlige forbruger vil ofte være mere tilbøjelig til at handle hos den samme butik, hvis købsoplevelsen har været god – i modsætning til kvinder, som holder af at handle i mange butikker.

Teeshoppen er en af mændenes foretrukne butikker, som bl.a. har specialiseret sig i ensfarvede tshirts. Selvom den mandlige forbruger er klar over, at han også kan shoppe ensfarvede tshirts i de fysiske butikker, så vil forbrugeren gerne undgå at bruge tid og kræfter på at bevæge sig i den lokale herretøjsforretning.

Eshoes er også en af de butikker, der har skabt begejstring blandt mandlige forbrugere. Skal der handles nye sko til hverdag, fest eller arbejde, så er der mange mænd, der klikker sig forbi Eshoes.

Selvom der er utallige udbydere af herretøj og herresko, så viser undersøgelser alligevel, at mænd ofte træffer det sikre valg ved at handle i en butik, som de har gode oplevelser med.

Mandlige forbrugere viser større og større interesse for tøj og mode

Skruer man blot tiden 50 år tilbage, så var der ikke den samme interesse for tøj og mode fra den mandlige forbrugers side, som der er i dag. Fokuserer man på den yngre generation af danske mænd, så kan man ikke komme uden om, at der er opstået en større interesse for modetøj og nye brands. Det gælder ikke blot om at købe tøj, der sidder godt og er slidstærkt. Det rette design er også en meget afgørende faktor, da man naturligvis ikke er villig til at gå på kompromis med sit outfit og sin stil.

Sammenligner man den yngre- og den ældre generation af danske mænd, så er der en verden til forskel. Den ældre generation af danske mænd er præget af en holdning, som lyder på, at man først behøves at købe nyt tøj, når det gamle er slidt. Det er en holdning, som den yngre generation ikke kan erklære sig enige i.

Der har tidligere været en generel holdning om, at indkøb af herretøj og herresko blot var noget, der skulle overstås. I dag betragtes det i højere grad som en fornøjelse at købe nyt tøj og nye sko.

I 2016 er det ikke kun kvinder, der er vilde med at shoppe – det gælder også for mange mænd. Skal man forkæle sig selv efter en presset periode, så vil den typiske mand ikke nødvendigvis længere købe et spil, film eller fjernsyn. I dag er det lige så normalt at glæde sig selv med et par nye jeans, nye sko eller et par komfortable tshirts.

image006-1