Hvorfor er fotografering en essentiel del af modeforretninger online?

Fotograf

Facaden udadtil er dét, der giver kunden eller den potentielle samarbejdspartner det gyldne førstehåndsindtryk, hvor man bare ikke må tabe de første point. Et godt førstehåndsindtryk er alfa og omega for, hvordan forhandlinger indledes og derved grobunden for den videre færd i den givne samtale. Det samme gør sig gældende for modeforretninger online – modelbillederne er primus motor for, om hvorvidt webbutikken formår at sælge sine varer eller ej.

Den absolut fedeste denim-jakke eller de flotteste shorts kan hurtigt vise sig at være ukurant, hvis ikke fotograferingen af tøjet sidder i skabet. Det er blandt andet en af grundene til, at ASOS år efter år investerer millioner i fotografering af tøjet – og selvom det ikke er synligt for den enkelte forbruger, så bliver modelbillederne testet på livet løs for at finde ud af, hvilke billeder der konverterer bedst muligt.

Fotografering er en essentiel del af mange forretninger

Ovenstående kan dog også overføres til de fleste andre virksomheder. Det er ikke kun modetøjs- eller smykkevirksomheder, der kan have gavn af professionel og kvalitetsrige billeder. Et erhvervsportræt eller medarbejderfotografering er eksempelvis gode eksempler på typer af fotografering, der dagligt benyttes af langt de fleste seriøse virksomheder. Investeringen kan synes ligegyldig for nogen, men det handler om dét førstehåndsindtryk, man giver omverdenen, når de besøger eksempelvis virksomhedens hjemmeside.

Et erhvervsportræt er i sig selv en bred betegnelse, og hvordan de enkelte virksomheder bruger erhvervsportrætter, er ganske forskelligt. Fælles for dem alle er dog, at investeringen er en forudsætning for, at virksomhedens seriøsitet opretholdes.

Giv medarbejderne en oplevelse med medarbejderfotografering

Selvom mange måske trækkes tilbage til skolernes skolefotodage, når hundredevis af medarbejdere tropper op for at blive fotograferet, så kan det faktisk ende med at blive en god oplevelse for medarbejderne. Er du i en ledende stilling, så giv eventuelt medarbejderne lov til at beholde billederne efterfølgende, så de med stolthed kan vise sig frem og dermed virksomheden på eksempelvis de sociale medier.