Sådan kommer du i gang med at sælge tøj både online og offline

Tøjbutik

Spo1

Tøjbranchen er en af de mest konkurrenceprægede brancher overhovedet, men det er ikke ensbetydende med, at du ikke kan få succes i denne branche. Drømmer du netop om at åbne din egen tøjbutik, så bør du ikke holde dig tilbage. Der er nemlig gode muligheder for at opnå succes, hvis man blot lægger en plan for, hvordan man vil skille sig ud fra mængden.

Opstart af fysisk tøjbutik

Du behøver ikke at have fulgt ret meget med i nyhederne for at vide, at de fysiske tøjbutikker er pressede som aldrig før. Presset kommer naturligvis fra de mange internetbaserede forhandlere, som presser prisen i bund og gør det nemmere for forbrugerne at handle døgnet rundt. Ergo løber man en stor risiko ved at starte en fysisk butik.

Nedenfor kommer vi med en række konkrete råd til, hvad du skal gøre, hvis du ønsker at starte en fysisk tøjbutik:

  1. Overvej om det er en god idé
  2. Gør dig tanker om dit koncept (f.eks. tøj til store mennesker eller eksklusivt dametøj)
  3. Find den rette lokalitet
  4. Læg budgetter (etableringsbudget, driftsbudget og likviditetsbudget)
  5. Læg en markedsføringsplan
  6. Start jagten på kvalificerede medarbejdere (i første omgang butiksassistenter)

Foruden ovenstående punkter skal du også have fundet den helt rette kasseløsning. Dertil anbefaler vi at kigge på kasseløsningen fra navipartner. For at blive klogere på deres kasseløsning kan du se deres introvideo og / eller hente den gratis demo.

Opstart af digital tøjbutik

I princippet behøver du ikke at vælge mellem henholdsvis online og offline salg, da du sagtens kan kombinere de to ting. Du kan altså godt både drive en fysisk tøjbutik og en digital tøjbutik. Quint, Tøjeksperten og Zizzi er nogle af de tøjforhandlere, som både opererer online og offline. Du kan med fordel gøre det samme, hvis du har et naturligt ønske om at nå ud til et så stort publikum som muligt.

Herunder introducerer vi dig for en forenklet trin-for-trin guide til at starte en digital tøjbutik – altså en webshop:

  1. Læg dig fast på et brandnavn og domænenavn
  2. Bestil domæne og hosting (husk backup)
  3. Lad en programmør eller udvikler klare det tekniske arbejde
  4. Forkæl dine besøgende med gode produktbilleder og sælgende beskrivelser
  5. Markedsfør din webshop (SEO, SEM, PR osv.)
  6. Tilbyd dag-til-dag-levering og yd en ekstraordinær god service

Derudover kan du overveje at investere i et pos system – point of sale system. Med et system som dette kan du spare ressourcer og være sikker på, at dit lager altid er opdateret. Læs alt om mulighederne og fordelene på navipartner.dk.