Konference
9 oktober, 2017

Sådan kan du skabe interesse for din konference

By Billig-Mode.dk

Spo1

Det er enhver arrangørs værste mareridt at aflyse en ellers velplanlagt konference, fordi der ikke er kommet nok tilmeldinger. Det kan du heldigvis undgå, hvis du blot er opmærksom på, hvordan du kan skabe interesse for din konference.

I en tid hvor der bliver afholdt rigtig mange konferencer, er det ualmindeligt vigtigt, at man skiller sig ud fra mængden, så du bør allerede nu aktivere din kreative hjernehalvdel.

Hyr de dygtigste talere

Hvad enten din planlagte konference handler om markedsføring, ledelse, kundeservice eller outsourcing, skal du alliere dig med nogle gode talere. Du skal i den forbindelse bruge tid på at undersøge, hvilke personer der er de dygtigste inden for det pågældende felt.

Det kan være dyrt at hyre fagpersoner til at snakke til en konference, men det kan ofte betale sig, da store navne skaber interesse og dermed flere tilmeldinger.

Vælg en central placering

Skal din konference blive en succes, så skal du vælge et konferencecenter med en central beliggenhed, så flest muligt mennesker har mulighed for at komme. Den ideelle placering er en placering, som man kan komme til i bil og med offentlig transport. Du risikerer, at potentielle deltagere finder en anden konference, hvis transporttiden er for lang.

Midti.dk er et besøg værd, hvis du leder efter et passende konferencecenter eller blot er på udkig efter konferencelokaler. Foruden booking af konferencelokaler er der også mulighed for at booke konferencehuse og mad til alle deltagere.

Vær synlig på de sociale medier

Der er nogle markedsføringsformer, som er mere effektive end andre, når det kommer til at markedsføre en konference. Det mest oplagte vil være at være synlig på de sociale medier, da mange potentielle deltagere færdes på sociale medier som Facebook og LinkedIn.

Der er mange gratis markedsføringsmuligheder på de sociale medier, men det er naturligvis også muligt at arbejde med betalt annoncering.